Manager ADL assistentie bij Fokus voor Oost Brabant en Venlo (reactietermijn verstreken)


Organisatie


Fokus staat al sinds 1974 voor het zelfstandig wonen en leven van mensen met een ernstige fysieke beperking. Dat maakt Fokus waar door 24-uurs ADL-assistentie (in en om de aangepaste woning) te bieden, op afroep en aanwijzing van de cliënt. De cliënt heeft daarbij de regie in eigen hand.

Dit concept realiseert Fokus door te werken met zelforganiserende teams, die samen met cliënt de dienstverlening vormgeven. De dialoog en afstemming met de cliënt staan daarbij centraal. De teams worden daarbij ondersteund door coaches en het consultatieteam.
Het management en de stafdiensten ondersteunen de zelforganiserende teams. Iedereen doet mee en levert vanuit eigen rol, talent en kwaliteiten een actieve en zichtbare bijdrage aan een kwalitatief hoogwaardige en economisch verantwoorde ADL-assistentie en neemt daar verantwoordelijkheid voor. Daardoor ontstaat maatwerk voor de cliënt, zijn de lijnen kort, worden talenten van medewerkers benut en kan de dienstverlening zo efficiënt mogelijk worden georganiseerd.

De ADL-assistenten werken in zelforganiserende teams en zij zijn samen verantwoordelijk voor het organiseren en uitvoeren van het werk.
De Manager stuurt alle medewerkers van een aantal projecten aan.

Er is een regio-indeling, waarbij iedere regio wordt aangestuurd door een directeur en er regionaal overleg is tussen managers en de directeur.

In verband met andere werkzaamheden van één van de managers zoeken wij in de regio Zuid een zeer ervaren manager voor de duur van een jaar, met mogelijkheid tot verlenging.

Functieomschrijving

  • Je bent als manager integraal verantwoordelijk voor 3 projecten in het werkgebied Oost-Brabant en Venlo. Elk project bestaat uit 12 tot 20 Focuswoningen en een ADL-eenheid van circa 25 medewerkers.

  • Je bent namens Fokus het boegbeeld voor jouw werkgebied en vervult een belangrijke rol bij de totstandkoming en het onderhouden van de samenwerking met cliënten, medewerkers en stakeholders.

  • Je bent verantwoordelijk voor het mede-ontwikkelen en uitdragen van beleid, nieuwe ideeën of concepten en weet plannen ook daadwerkelijk te implementeren en uit te voeren, zowel op de korte als lange termijn.

  • Geven van richting en sturing aan veranderingsprocessen. Je faciliteert de teams op maat in hun ontwikkeling van zelforganisatie en nieuwe ontwikkelingen, in het bijzonder op het gebeid de gewenste werkwijze en dialoog met de cliënt en zijn omgeving.

  • Faciliteren van medewerkers in zelf organiserend, lerend en probleemoplossend vermogen gericht op continue verbetering van de kwaliteit en veiligheid van de dienstverlening.

  • Je vertegenwoordigt Fokus op het gebied van complexe cliëntsituaties.

  • Samenwerking met collega managers in de regio Zuid Nederland (in totaal zijn hier 6-7 managers).

  • Sparringpartner voor collega managers.

  • Je legt direct verantwoording af aan de Directeur ADL-assistentie.

Functie-eisen

  • Je combineert een afgeronde HBO opleiding met minimaal 5 jaar ervaring als leidinggevende met een coachende stijl van leidinggeven.

  • Je hebt ervaring in de langdurige zorg, bijvoorbeeld de VG of GGZ.

  • Je bent daadkrachtig en in verbinding met de teams.

  • Je hebt oog voor de drijfveren, individuele en teambehoeften van de medewerkers.

  • Je hebt affiniteit met Fokus en het concept van eigen regie en je bent intrinsiek gedreven om een goede verbinding te maken tussen ADL-assistent, cliënt, organisatie en omgeving.

  • Je ben communicatief zeer vaardig en bent in staat in te schatten hoe te communiceren met verschillende personen en in verschillende situaties. Je bent in staat dialoog te voeren en te
  • onderhandelen in soms complexe relaties.

  • Je bent in staat om de buitenwereld naar binnen te vertalen. Je voert plannen adequaat uit en neemt je medewerkers hierin mee.

  • Je bent in staat is om te gaan met de diverse belangen die spelen in het werkveld. Je bent daardoor in staat je in te leven in de cliënt en weet tegelijkertijd het Fokusbeleid uit te dragen en te
  • waarborgen.

  • Je bent in het bezit van een rijbewijs en auto.

Arbeidsvoorwaarden

  • Uitdagend werk om helemaal in op te gaan, zodat je af en toe vergeet dat je aan het werk bent.

  • Een ambitieuze omgeving waarin het nemen van initiatief wordt gestimuleerd.

  • Een dienstverband van 12 maanden met mogelijkheid tot verlenging.

  • Inschaling vindt plaats conform de zwaarte van de functie.

  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een uitstekende pensioenregeling, die ondergebracht is bij Pensioenfonds Zorg en Welzijn.

  • Het gaat om een aanstelling tussen de 28 en 32 uur.



Standplaats

Oost Brabant en Venlo

Solliciteren

De reactietermijn voor deze vacature is verstreken.

Delen