Afdelingsmanager Algemeen Klinisch Laboratorium - Elkerliek Ziekenhuis


Organisatie



In het Elkerliek ziekenhuis is een patiënt een mens. Een tevreden mens als het even kan, want een tevreden mens geneest sneller. Juist omdat “de mens” dient als kompas is de koers duidelijk en resultaatgericht.
Klik hier voor een videopresentatie van het Elkerliek Ziekenhuis.

Het Algemeen Klinisch Laboratorium staat voor uitstekende serviceverlening van patiënt tot ketenpartner en is ISO15189 geaccrediteerd. Het team bestaat uit ruim 130 collega’s en verricht diagnostiek voor medisch specialisten, huisartsen, verloskundigen e.a. in de regio Helmond-Deurne-Gemert e.o.

Het AKL streeft naar continuering en ontwikkeling op het gebied van:

  • Leveren van hoogwaardige en doelmatige dienstverlening;

  • Modernisering van werkprocessen en verbeteren van efficiëntie;

  • Zelf organiserend werken en “de medewerker van de toekomst” centraal stellen;

  • Bijdrage leveren aan een betere en doelmatige gezondheidszorg;

  • Inspelen op toekomstige ontwikkelingen, vertalen naar en implementeren op het AKL;

  • Samenwerken en in verbinding staan met patiënten en zorgverleners (intern en extern waaronder de 1e lijn);

  • Verbindingen en dwarsverbindingen aangaan.

Functieomschrijving

Als afdelingsmanager AKL geef je, samen met een collega, direct leiding aan analisten, laboranten, planners, trombosedienst- en administratiemedewerkers die werken in de Afdeling Logistiek of Analytisch. Je speelt een belangrijke rol in de verdere optimalisatie van de kwaliteit en service op het AKL en de doorontwikkeling naar een medisch diagnostisch centrum. Werkzaamheden binnen het AKL zijn hierbij deels ook afdeling overstijgend.
Op dit moment is een organisatieverandering gaande binnen AKL. De afdelingsmanager AKL kan direct aan de slag met het implementeren van deze veranderingen binnen de afdeling.

Functie-eisen

  • Bedrijfskundig goed onderlegd en ruime leidinggevende ervaring in een zorgomgeving met affiniteit met een klinisch laboratorium of diagnostisch centrum;

  • Collegiaal en verbindend.

  • Je bent verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van het AKL (jaarplannen, begroting, budgetbewaking, personeelsbestand, jaargesprekken);

  • Ervaring met een logistieke- en/of productie-omgeving;

  • Scherp oog voor mogelijkheden van vernieuwing en innovaties én deze ook daadwerkelijk weten te implementeren;

  • In verbinding blijven met diverse professionals;

  • Projectmatig kunnen werken. Aansturing van projecten zoals ISO-certificering, samenwerking 1e lijns zorg en overige externe stakeholders;

  • Besef om één van de belangrijkste dienstverleners binnen het ziekenhuis te zijn (labdiagnostiek ter ondersteuning van beslissing door artsen);

  • Aansluiting kunnen vinden met interne stakeholders (artsen/collega’s bedrijfsvoering en met dienstverleners zoals ICT, HR, Inkoop) en externe stakeholders waaronder de 1e lijn.


Persoonskenmerken
  • Zakelijk, ondernemend en mensgericht;

  • Gedreven, standvastig en veerkrachtig;

  • Heeft er lol in om vele ballen in de lucht te houden;

  • Bij voorkeur op academisch niveau opgeleid;

  • Is bewezen effectief in een complexe professionele omgeving met vele stakeholders (intern en extern);

  • Kan goed omgaan met een grote mate van zelfstandigheid;

  • Samenwerkingsgericht en netwerker;

  • Vertrouwen gevend en open;

  • Communicatief, zowel in woord als geschrift.

Arbeidsvoorwaarden

Het betreft een fulltime functie (36 uur per week) met een aantrekkelijk pakket arbeidsvoorwaarden in een prettige werkomgeving. Definitieve inschaling conform cao ziekenhuizen is afhankelijk van opleiding en ervaring en er wordt een contact voor onbepaalde tijd geboden. Je ambitie en potentieel worden gezien en passend beloond en persoonlijke groei wordt gestimuleerd en op maat ondersteund.

Standplaats

HELMOND

Solliciteren

Voor de werving en selectie van deze belangrijke functie werkt het Elkerliek ziekenhuis samen met Movimento.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Kees Grote Ganseij van Movimento op 030 7115611. Jouw sollicitatie ontvangen wij bij voorkeur via de sollicitatiemogelijkheid op de website van Movimento: www.movimento-zorg.nl. Reageren kan tot en met 1 januari 2019.
Het streven is om de procedure af te ronden voor 1 februari 2019.

Klik hier om te solliciteren

Delen